W trakcie mojej kariery opracowałem i nakreśliłem kilka wewnętrznych procesów, polityk i dokumentów strategicznych firmy. Wraz z doświadczeniem i praktyką stało się jasne, że proces nie może wytrzymać czasu i zmian, jeśli nie jest skalowalny i powtarzalny. Te same zasady dotyczą strategii marketingowej w mediach społecznościowych; musi to być proces, który może dostosowywać się do wzrostu w czasie i zmian.
Nowe kanały mediów społecznościowych pojawiają się po lewej i prawej stronie, szczególnie w niszowych społecznościach społecznościowych i sieciach biznesowych ukierunkowanych geograficznie. Aby dotrzeć do nowych potencjalnych klientów, musisz stale zwiększać swój zasięg w odpowiednich nowych sieciach. Niezależnie od tego, czy rozpoczynasz swoją początkową kampanię marketingową w mediach społecznościowych, czy zaczynasz nową sieć lub przestrzeń społecznościową, przy każdym rozszerzeniu należy wziąć pod uwagę cztery kluczowe kwestie. W tym artykule nie omówiono szczegółów planu gry w mediach społecznościowych, obejmującego strategię biznesową, cele i działania wymagane do jego realizacji, ale raczej oferuje powtarzalne podejście, które można zastosować w całym cyklu życia kampanii.
1. Zacznij od czegoś małego
Jeśli dopiero wkraczasz w świat mediów społecznościowych swojej firmy lub decydujesz się na podjęcie decyzji, czas poważnie podejść do swojego zaangażowania w media społecznościowe, aby naprawdę skorzystać z tej niesamowitej możliwości marketingowej, cofnąć się o krok, skupić się i zacząć od czegoś małego. Łatwo jest dać się złapać w możliwości marketingu w mediach społecznościowych i szybko wskoczyć w zbyt wiele obszarów naraz. To nie tylko przytłacza, ale osłabi Twoją kampanię. Zbadaj trochę lub zatrudnij specjalistę, który może doradzić Ci w wyborze dwóch lub trzech sieci społecznościowych, które są najbardziej przydatne dla Twojej firmy. Skonfiguruj swoje profile, zidentyfikuj docelowych odbiorców i zacznij budować swoją obecność w wybranych sieciach, aby zachować zgodność ze strategią biznesową.
2. Bądź wygodny
Rozwijanie komfortu i znajomości forów i technologii mediów społecznościowych jest bardzo ważne, zwłaszcza jeśli jesteś nowy w przestrzeni mediów społecznościowych. Musisz wiedzieć nie tylko, jak korzystasz z technologii, ale także jak nawiązywać kontakty z docelową publicznością. Twoje interakcje powinny być naturalne i przyjazne. Ważną zaletą sieci społecznościowych jest możliwość rozmawiania „z” odbiorcami, a nie „do” z nimi. Dzielisz się pomysłami i dodajesz wartość do swoich potencjalnych klientów i liderów w swojej branży. Istnieją niezliczone sposoby łączenia się z odbiorcami w zależności od Twojej firmy i obszaru specjalizacji. Trochę prób i błędów jest w porządku. Przetestuj wodę, wypróbuj różne podejścia i upewnij się, że śledzisz i mierzysz wyniki, abyś mógł zdecydować, co działa najlepiej.
3. Ustal rutynę
Może to być trudny obszar dla wielu firm. Tak, wymaga to pewnej dyscypliny, ale gdy już ustalisz rutynę, która będzie dla Ciebie odpowiednia, uzyskasz spójność, która jest niezbędna w sieciach społecznościowych. Jeśli publikujesz aktualizację na Twitterze tylko raz w tygodniu, artykuł na swojej stronie na Facebooku od czasu do czasu i odpowiadasz na dyskusję w swojej sieci społecznościowej raz w miesiącu, nie uzyskasz widoczności. Im większy wkład, tym bardziej jesteś widoczny. Pozostanie aktywnym i dostarczanie wartości doprowadzi do zwrotu z wpływu lub rozpoznawalności marki, co z kolei doprowadzi do zwrotu z inwestycji. To, która procedura działa najlepiej, będzie inna dla każdej firmy i zależy od tego, czy prowadzisz kampanię samodzielnie, czy z pomocą współpracowników lub specjalisty od mediów społecznościowych.
Dla niektórych najlepiej jest grupować działania w sieciach społecznościowych o określonej porze dnia, aby przez resztę dnia skupić się na innych zadaniach. Innym łatwiej jest zbudować trochę czasu w ciągu dnia, aby skupić się na określonej sieci społecznościowej. Istnieje kilka świetnych narzędzi do planowania postów z wyprzedzeniem w wielu sieciach, takich jak Hootsuite (mój osobisty ulubiony) i Tweetdeck. Może to zaoszczędzić czas i pomóc w utrzymaniu stałego poziomu interakcji. Nie wszystkie aktualizacje i posty muszą być wcześniej zaplanowane, ale dobrą praktyką jest uwzględnienie tych, które są zaplanowane, a także dobrym sposobem na skorzystanie z usług specjalisty. Delegując niektóre działania marketingowe w mediach społecznościowych, zyskujesz więcej czasu na osobistą interakcję z grupą docelową, odpowiadanie na komentarze i rutynowe odpowiadanie na dyskusje.
4. Rozwiń
Po dostosowaniu tego procesu do dwóch lub trzech sieci społecznościowych możesz rozszerzyć swoją działalność na nowe sieci, ale najpierw przeprowadź badania. Musisz określić najlepsze sieci społecznościowe lub media społecznościowe, w których Twoja firma powinna być obecna. Może tym razem chcesz dotrzeć do niszowych społeczności. Może nadszedł czas, aby rzucić się w wir wideo marketingu, naprawdę ekscytującej przestrzeni w marketingu internetowym z taką szansą, aby stać się wirusowym, jeśli zrobisz to dobrze. Możesz być gotowy do założenia własnej sieci społecznościowej. Istnieją łatwo dostępne narzędzia, które to umożliwiają. Zdecyduj, które sieci społecznościowe powinny znaleźć się jako następne na Twojej liście i rozpocznij proces tworzenia istniejącej strategii, zaczynając od numeru jeden.
Niezależnie od tego, w jakim kierunku wybierzesz swoją kampanię, przestrzegając tych czterech czynników podczas budowania strategii, zachowasz kontrolę i spójność, co jest kluczem do sukcesu każdej strategii marketingowej w mediach społecznościowych.
Copyright © 2010 - Skuteczna pomoc wirtualna. Wszelkie prawa zastrzeżone.
[ff id="5"]