Wyrusz w podróż, by stać się pełnoprawną kabiną załogi, jest ekscytującą podróżą, ale nie bez wyzwań. Dlatego ważne jest, aby mieć pewność, dlaczego, gdzie i na czym polega praca, aby osiągnąć satysfakcję zawodową, doświadczenie finansowe i gabinetowe.
Celem tego rozdziału jest zapewnienie wskazówek i ocen, czy ta praca jest dla Ciebie odpowiednia. Bardzo często pozostawiamy tę część pracy odpowiedniej linii lotniczej lub ankieterowi. Oczywiście każdy z nas ma nadzieję, że nasz rozmówca zaakceptuje nas, niezależnie od tego, czy jesteśmy dobrym kandydatem do pracy. Możemy również próbować zaprojektować siebie, aby pasowały do pracy, ponieważ wielu ludzi często uzasadnia, dlaczego ich praca im odpowiada.
Bez odpowiedniej oceny ścieżka do poszukiwania i pracy w tej pracy może być frustrująca, aw wielu przypadkach rozczarowująca z powodu niezrozumienia wymagań dotyczących pracy, i wpływa na rozwój kariery, sposób myślenia, zarządzanie finansami / zachowanie i styl życia. Wpływa również na długoterminowe zainteresowanie karierą, przejściem do pozycji naziemnych i osobistą jakością życia.
W poniższych akapitach mamy nadzieję na wgląd w to, co wiąże się z pracą personelu pokładowego, a także niektóre jego zalety i wady.
Wiedza i przydatność do pracy
Rola załogi w kabinie
1. Jak myślisz, na czym polega rola personelu pokładowego / Jak myślisz, jaka jest główna odpowiedzialność personelu pokładowego?
Personel pokładowy na pokładzie samolotu jest ze względów bezpieczeństwa. W razie nagłego wypadku personel pokładowy musi dopilnować, aby pasażerowie postępowali zgodnie z instrukcjami kapitana, właściwie korzystali ze sprzętu zabezpieczającego i pozostawali tak spokojni, jak to możliwe.
Podczas lotu personel pokładowy spędza dużo czasu martwiąc się o komfort pasażerów. Obejmuje to zwrócenie szczególnej uwagi na dzieci podróżujące samotnie, niepełnosprawne lub chore. Załoga musi wyglądać przyjaźnie i współczująco dla każdego, kto potrzebuje pomocy, porady, perswazji, współczucia, a czasem silnego przekonania.
Inne obowiązki związane z lotem obejmują przygotowywanie i podawanie posiłków i napojów oraz sprzątanie po nich, sprzedaż towarów bezcłowych i pomoc pasażerom w korzystaniu z rozrywkowego systemu lotów. Wypełnia również dokumenty, które mogą obejmować raporty z lotu, dokumenty celne i imigracyjne, faktury bezcłowe oraz zamówienia na posiłki i napoje.
Pod koniec lotu załoga zapewnia bezpieczne opuszczenie samolotu przez pasażerów.
2. Jakie osoby pasowałyby do tej roli?
Osoba, która ma następujące idealne cechy:
a. Dedykowanie szczegółom
b. pewność siebie
c. zdolność adaptacji
d. Międzykulturowe zrozumienie / wrażliwość
e. zorganizowane
f. Zorientowane na reguły
Pan Dobre umiejętności słuchania
h. Stabilna emocja
i. dyscyplina
j. przyjaźń
k. Skromne usposobienie
l. uczciwość
m. Uczciwość
no. Ciepła osobowość
o dostępność
Pan Poczucie humoru.
Wybrany kandydat będzie musiał także mieć możliwość zachowania spokoju i płynności w sytuacjach awaryjnych oraz pełnej elastyczności w pracy z nowymi ludźmi, latania różnymi trasami i pracy poza godzinami pracy.
3. Czy rola personelu pokładowego jest olśniewająca?
Cóż, z pewnością wygląda to tak efektownie, a z pewnością ma zalety związane z podróżowaniem. Ludzie widzą personel pokładowy latający dookoła świata i od razu robią wrażenie, co ich zdaniem wiąże się z pracą. W rzeczywistości klient widzi tylko ułamek tego, co dzieje się, aby każdy lot był sukcesem. Prawdą jest, że personel pokładowy musi pracować razem jako latający kelner lub kelnerka, mobilny asystent sklepu, sprzątaczka oraz wszystkie służby ratownicze połączone w jednym. Może to być wyczerpujący i dezorientujący styl życia, który nakłada ogromne wymagania na obowiązki rodzinne i społeczne. Jest to również wymagające fizycznie, a wiele załóg, które nie mają odpowiedniej budowy ciała (odpowiedni wskaźnik masy ciała lub BMI), zwykle cierpi z powodu bólu dolnej części pleców w pracy z powodu ilości zginania, kucania i podnoszenia wymaganej do utrzymania bagażu, gokartów, wózków i sprzętu używanego w samolocie. ,
W połączeniu z nieregularnym czasem lotu, snu i posiłku personel pokładowy zazwyczaj ma nieregularny schemat snu i posiłku. Dlatego nie jest to wspaniały biznes, z wyjątkiem podróży, hoteli i ładnych mundurów niektórych międzynarodowych linii lotniczych.
Wraz ze wzrostem liczby przewoźników budżetowych wiele personelu pokładowego nie podróżuje nawet dalej niż samoloty, którymi podążają w innych krajach, aby dokonać przejścia przed powrotem do kraju. Nazywa się je przeprawami i zwykle dotyczą krótkich lotów nie dłuższych niż 3 lub 4 godziny od kraju pochodzenia. Dodatki za przelot, diety, posiłki lub odprawy są również niższe ze względu na tak krótki czas realizacji, że krótkie loty.
4. Jakie są wady tej pozycji?
a. różnice czasowe
b. Niewłaściwy przyrost / utrata masy ciała
c. Drobne skaleczenia i urazy
d. Ból dolnej części pleców
e. Na dłuższą metę brakuje stymulacji umysłowej
f. Zmęczenie fizyczne
Pan Odwodnienie
h. Wysypka z powodu podróży zagranicznych i zmian pogody
i. Alergie na środowisko hoteli i samolotów
j. Molestowanie ze strony płci przeciwnej
k. Zaangażowanie w związek
l. Choroba lokomocyjna
m. Zwyczaje finansowe i związane ze stylem życia
no. Hierarchiczna struktura raportowania
o Godziny pracy nieregularnie lub nieszkodliwie
5. Jakie są zalety tej pozycji?
Praca jako członek personelu pokładowego to nie tylko praca, ale także sposób na życie, oferujący alternatywny i bardzo stymulujący styl życia, w którym nie ma dwóch dni roboczych. Sama dynamika różnych załóg, profili pasażerów, miejsc docelowych i struktury grafików zapewnia różnorodność.
Ponadto istnieją możliwości odwiedzenia miejsc i poznania kultur przekraczających większość ludzi. Personel pokładowy udaje się do miejsc, o których zawsze marzyli, i interesuje się miejscami, do których niekoniecznie wybrałaby się.
Ponadto dobrze jest zabrać biznesmenów na spotkania na czas, aby połączyć rodzinę i przyjaciół; dostarczać nowo poślubione żony w podróż poślubną lub wakacje w wymarzonym miejscu. Czujesz się, jakbyś robił coś wartościowego, w wyjątkowy sposób, który regularnie powoduje dużo pracy pod koniec pracowitego dnia.
[ff id="6"]