Sprzedaż online nigdy nie była łatwiejsza, a właściwe wykorzystanie marketingu w mediach społecznościowych może uczynić ją jeszcze prostszą i bardziej efektywną.

1. Utwórz cenne treści do udostępnienia

Więc masz coś do dzielenia się w mediach społecznościowych, twórz treści, które dodają wartości odbiorcom. Na przykład utwórz Infografiki, studia przypadków, posty na blogach i wiele innych, wszystkie zaprojektowane w celu zaprezentowania Twoich produktów odbiorcom.

2. Rozpocznij grupy strategiczne dla osób, które mogą chcieć twoje produkty

Na Facebooku możesz założyć niszową grupę dla podgrup, które mogą chcieć kupić Twoje produkty. Na przykład, jeśli sprzedajesz makijaż, możesz założyć grupę dla osób, które kochają makijaż. W grupie możesz robić wydarzenia na żywo, które pokazują makijaż, pokazują, jak go nosić, a nawet mają sieć sklepów jako sprzedaż.

3. Pracuj z influencerami na różnych platformach

Naprawdę dobrym sposobem korzystania z mediów społecznościowych jest zawieranie umów z wpływowymi użytkownikami platform, które uwielbia twoja publiczność. Wpływowy to ktoś, kto ma następujące elementy, które obejmują twoją grupę docelową. Mogą usunąć Twoje pole z tematu, często go używać w swoich filmach lub recenzować.

4. Dobrze oznakuj swoje platformy mediów społecznościowych

Bardzo ważne jest, aby znaleźć głos marki. Niektóre firmy, które wykonały naprawdę dobrą robotę, rozwijając markę głosu dla swoich produktów, to: Przyprawy, Dove i Domino. Możesz sam je sprawdzić pod kątem pomysłów.

5. Często angażuj odbiorców

Media społecznościowe muszą być przede wszystkim interakcją społecznościową. Dlatego nazywa się to „mediami społecznościowymi”. Tak wiele firm popełnia błąd, robiąc to w jedną stronę. Ale musisz znaleźć rozmowę z publicznością, aby czuli się tak, jakby cię znali, i czujesz się tak, jakbyś ich znała.

6. Śledź również swoich klientów

Nie rób tego wszystkiego w jeden sposób. Upewnij się, że podoba Ci się, obserwuj i odwzajemniaj relacje z odbiorcami w zależności od platformy. Robienie tego tylko w jeden sposób nie jest zbyt przyjazne i nie jest dobrym sposobem korzystania z platform mediów społecznościowych. Na Facebooku upewnij się, że utworzyłeś stronę firmy i ewentualnie publiczne konto osobiste, abyś mógł swobodnie śledzić swoich klientów, ponieważ twój publiczny profil osobisty ma ograniczenia.

7. Zintegruj udostępnianie społecznościowe na swojej stronie

Pozwól innym wykonać część pracy za Ciebie. Ułatw im udostępnianie produktów, dodając udostępnianie społecznościowe do wielu platform w Twojej witrynie. Poproś ich o podzielenie się i zachęć ich do podzielenia się nimi, podobnie jak oni.

Ważne jest, aby wybrać odpowiednie platformy mediów społecznościowych, na których wiesz, że twoi odbiorcy istnieją i chcą zobaczyć twoje informacje. W ten sposób są zainteresowani, zaangażują się z Tobą i zareagują na publikowane przez Ciebie treści.

[ff id="5"]