Gdyby pokolenie wyżu demograficznego było „pokoleniem mnie”, nazywanie pokolenia Milenialsów „pokoleniem mnie, mnie, mnie” nie jest zbyt długotrwałe.
Z każdym standardem wszyscy bardziej interesujemy się wartościami zewnętrznymi. Coraz więcej badań pokazuje, że narcystyczne cechy osobowości rosną.
Nie jest jasne, jak duży jest ten trend, ale wszyscy zgadzają się, że zmiana nie jest pozytywna. Przyczyny tych zmian w postrzeganiu siebie są różnorodne i złożone. Ale jeśli jest jedna rzecz, której nie można zaprzeczyć, jest to, że prawie idealnie odwzorowują one na równie rosnące trendy w korzystaniu z mediów społecznościowych.
Różnica między poczuciem własnej wartości a narcyzmem
Samoocena jest ogólnie uważana za pozytywną i zdrową cechę, a czasem mylona z zachowaniem narcystycznym.
Podstawowa różnica między nimi polega na tym, że poczucie własnej wartości wynika z rzeczywistych i mierzalnych osiągnięć, podczas gdy narcyzm wynika z jego braku.
Kiedy ludzie osiągają konkretne pozytywne rzeczy w swoim życiu, ich samoocena naturalnie wzrasta. To jest dobra rzecz. Wysoka pewność siebie jest jednym z kluczowych czynników zapewniających stabilne zdrowie psychiczne.
Z drugiej strony to brak wydajności napędza zachowanie. Sytuację pogarsza obecność mediów społecznościowych. Narcyści pojawiają się w strachu przed porażką i dalszym strachu przed byciem postrzeganym jako niewłaściwy.
Te poczucie nieadekwatności zaczynają informować ludzi o decyzjach i tworzy współzależne relacje z mediami społecznościowymi.
Rola mediów społecznościowych
W świecie przefiltrowanym przez kanały informacyjne w mediach społecznościowych kryteria prawdy mogą być zniekształcone.
Jeśli dana osoba znajdzie się w sytuacji, w której rzeczy prezentowane w mediach społecznościowych z łatwością spełniają wymagane kryteria prawdy, będą zachęcane do korzystania z tych kanałów w coraz większym stopniu.
To z kolei powoduje ignorowanie faktycznej konkretnej implementacji. W końcu, jeśli to, co jest prezentowane w mediach społecznościowych, ma wpływ na ich życie, dlaczego należy je traktować tak, jakby nie miało?
Świat „offline” staje się coraz mniej atrakcyjny. I nie można winić ludzi całkowicie.
Jeśli umieszczenie pracowników w mediach społecznościowych daje lepszy zwrot z tej inwestycji, dlaczego nie wszyscy? Oczywiście, istnieją długoterminowe implikacje i komplikacje, ale większość ludzi nie jest długoterminowymi myślicielami.
Co to jest wielka sprawa?
Na pierwszy rzut oka może wydawać się nieszkodliwy lub po prostu ekscentryczny, ale to narcystyczne zachowanie ma poważne wady.
Wiele negatywnych trendów w zakresie zdrowia psychicznego można z pewną pewnością prześledzić na podstawie tego zachowania. Ludzie, zwłaszcza młodsze pokolenia, wykazują wyższe wskaźniki zaburzeń nadpobudliwości.
Łatwo można zobaczyć, w jaki sposób można powiązać z tym tempo eksplozji dysmorfizmu ciała. W świecie, w którym nagradzane jest idealne selfie, posiadanie takiego selfie może nie być źródłem konsternacji.
Nasilają się także uzależniające zaburzenia osobowości. Wiele badań wyraźnie pokazało, jak uzależniające mogą być media społecznościowe. Jeśli kiedykolwiek martwiłeś się, gdy połączenie zostanie zerwane i nie możesz sprawdzić powiadomień ani zaktualizować kanału wiadomości, wiesz o czym mówimy.
Wszystko to przyczynia się do coraz większej liczby przypadków depresji u młodych ludzi. Dla wielu ludzi, którzy chcą skupić się na swoich wewnętrznych wartościach, życie w świecie, w którym unika się, że nie przyjmują wartości zewnętrznych, jest strasznie rozczarowujące.
Media społecznościowe, idealna wtyczka czy jasne i obecne zagrożenie?
Oczywiste jest, że media społecznościowe są z pewnością winne niektórych narcystycznych tendencji we współczesnym świecie. Badanie po badaniu wykazało poszlakowe powiązania między korzystaniem z mediów społecznościowych a wzrostem cech narcystycznych.
Pytanie brzmi: co z tym zrobić? Nie możemy się tego po prostu pozbyć. Każdy spójny plan powinien obejmować media społecznościowe, ponieważ są one obecne w naszym życiu w pewnym stopniu. Może powinniśmy skupić się na tym, jak możemy cofnąć połączenie i korzystać z mediów społecznościowych, aby zapewnić korzyści, które wyraźnie mogą przynieść mniej konsekwencji.
[ff id="5"]