Niezależnie od tego, czy prowadzisz firmę detaliczną, firmę księgową, firmę cateringową, klub zdrowia, czy też jakąkolwiek małą firmę, twoja baza klientów i potencjalnych klientów będzie kluczem do sukcesu Twojej firmy. W dobie brutalnej konkurencji i przeciążenia informacjami taka baza danych jest najłatwiejszym i najtańszym sposobem na utrzymanie bezpośrednich relacji z grupą ludzi, która ma największe znaczenie dla zdrowia firmy.

Pomyśl o swojej bazie danych jako o paliwie w silniku marketingowym, umożliwiającym prowadzenie ukierunkowanych kampanii direct mail, e-mail i telemarketingowych. Są to programy marketingowe i reklamowe, które pozwalają twoim dobrym klientom wrócić, wprowadzić nowych, a kiedy robią to zgodnie z planem, zwiększyć sprzedaż i zyski.

Możesz być jak wielu właścicieli firm, z którymi rozmawiam, którzy nie zainwestowali jeszcze czasu i wysiłku, aby mieć podstawową bazę klientów i klientów. Albo założyłeś jeden w przeszłości, który jest już przestarzały. Może to być kosztowne w postaci utraconych przychodów i zysków.

Jak zacząć korzystać z marketingowej bazy danych

Technologia komputerowa, z której większość z nas korzysta na co dzień, sprawiła, że ​​przechowywanie nazwisk, adresów, e-maili i numerów telefonów osób, które teraz kupują od Ciebie lub prawdopodobnie będą je kupować, jest łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Następnie możesz trzymać przed sobą swoje imię, zaprosić ich z powrotem, uwodzić specjalnymi ofertami i nagrodzić ich za lojalność.

W zależności od firmy, którą posiadasz, istnieje niezliczona ilość opcji gromadzenia danych kontaktowych, które musisz pozostawać w kontakcie, czy to w systemie POS, na fakturze, wizytówce czy serwetce koktajlowej. Oto kilka kroków, aby zacząć:

  1. Pamiętaj, kiedy i jak inne firmy zbierają od Ciebie dane kontaktowe. Kiedy poczułeś, że to intruz i chętnie się nim podzieliłeś; dlaczego?
  2. Przejrzyj różne punkty kontaktowe między Twoją firmą a klientami, a także potencjalnymi nowymi klientami. Pomyśl o opcjach gromadzenia lub weryfikacji ich informacji: przy kasie, w rozmowie telefonicznej z pomocą techniczną, w Internecie, na końcu spotkania sprzedażowego. Wybierz przynajmniej jeden
  3. Uczyń gromadzenie danych kontaktowych integralną częścią wybranych interakcji i naucz swoich pracowników, aby postępowali tak samo za każdym razem.
  4. Zapisz swoje dane teraz w bazie danych kontaktów takich jak Prawo! (184 USD dla 10 użytkowników) lub SalesForce.com (5 USD na użytkownika miesięcznie za podstawowe zarządzanie kontaktami)Jeśli zrobisz to w spójny i terminowy sposób, będziesz w stanie promować swoją firmę z wielką precyzją i za znacznie mniej pieniędzy, wraz z rozwojem bazy danych. Cofanie się, czyszczenie i usuwanie danych później jest kosztownym, nieuporządkowanym przedsięwzięciem, więc ustaw je od samego początku.
  5. Jeśli go nie masz, opracuj plan marketingowy na nadchodzący rok. Uprość to - jedna strona może być w porządku - i wypisz kampanie, które zamierzasz prowadzić przy użyciu bazy danych, w tym pocztę e-mail, pocztę bezpośrednią i telefon. Oceń także nakład pracy, ciężkie koszty w dolarach i inne potrzebne zasoby oraz sposób pomiaru wydajności.

Generowanie potencjalnych wyników z Twojej witryny

Witryny Twojej firmy mogą już tworzyć stałe źródło świeżych kontaktów. Ale wiele firm uważa, że ​​utworzenie strony internetowej nie jest tak proste, jak się wydaje. Musisz zainwestować w stronę, która przyciąga Twój rynek docelowy, zwykle poprzez interaktywność, odpowiednie treści i świetny design. Ponadto Twoja witryna musi być zoptymalizowana pod kątem słów kluczowych, aby odbiorcy mogli ją znaleźć w Google i innych wyszukiwarkach. Doświadczeni technicznie ludzie mogą z powodzeniem korzystać z tego narzędzia za pomocą narzędzia takiego jak WordTracker (59 USD miesięcznie). Alternatywnie, optymalizacja wyszukiwarek może koncentrować się na firmach takich jak AdzZoo lub HubSpot.

Gdy będziesz w stanie generować ruch internetowy i zauważyć ciągły przepływ potencjalnych danych, większość systemów zarządzania treścią internetową może automatycznie dodawać dane do bazy danych.

E-mail marketing ze swoją bazą danych

Jeśli planujesz regularnie angażować się w e-mail marketing, usługa e-mail marketingu może również gromadzić i przechowywać informacje dla Ciebie. Jeśli naprawdę chcesz, aby wyglądało to profesjonalnie i tworzyło wyniki, skorzystaj z jednej z tych usług, takich jak Stały kontakt, Odpowiedź pionowa, AWeber (zwykle poniżej 40 USD miesięcznie). Usługi te są warte ponad 99% działalności, ponieważ oszczędzają tyle czasu i zapewniają zgodność z przepisami i normami antyspamowymi.

Być może, co najważniejsze, powierz niektórym pracownikom odpowiedzialność za niezbędne wprowadzanie danych i zarządzanie bazą danych najwyższej jakości. Jest to krytyczny krok, ponieważ zyskowna baza danych rośnie z czasem. Upewnij się, że ta osoba lub ludzie mają odpowiednie narzędzia, jasne kryteria jakości i włączają ją do oceny wyników i równania premiowego.

[ff id="6"]