Historia i historia mediów społecznościowych
Historia mediów społecznościowych to ważny kamień milowy dla biznesu i stron internetowych. Portale społecznościowe mogą wydawać się dość nowym cudem w Internecie, gdzie Twitter i Facebook są dwoma najpopularniejszymi, ale w rzeczywistości społecznościowe nie są i nigdy nie były wymyślone tylko przez te dwie platformy. W rzeczywistości Facebook i Twitter były rozwijane przez prawie 30 lat po społeczność rozpoczęła się w Internecie. Prawdą jest, że dopiero w 2004 i 2006 roku, kiedy powstały Facebook i Twitter, media społecznościowe zaczęły zmieniać świat i sposób, w jaki ludzie komunikują się w Internecie, ale prawda jest taka, że media społecznościowe zaczęły się od poczty e-mail, usenetu, sieć WWW, blogi i komunikator AOL. Historia Internetu to historia sieci społecznościowych.
Historia mediów społecznościowych
Zjawisko sieci społecznościowych rozkwitło w 1994 r. Wraz z utworzeniem Geocities, które umożliwiły użytkownikom tworzenie witryn internetowych wzorowanych na określonych obszarach miejskich. W tym czasie w 1994 roku online było ponad 1500 serwerów WWW, a ludzie nazywali Internet autostradą informacyjną.
- W 1971 roku organizacja rządowa o nazwie ARPA (Agencja Zaawansowanych Projektów Badawczych) wysłała pierwszy e-mail.
- W 1980 r. Uruchomiono rozproszony na całym świecie internetowy system dyskusyjny Usenetu, który zgromadził tysiące osób na forach dyskusyjnych w celu omówienia muzyki, nauki, literatury i sportu.
Te dwa wydarzenia sygnalizują początek sieci społecznościowych.
Co ludzie robią z mediami społecznościowymi?
- Publikowanie i udostępnianie
- Czytanie i przeglądanie
- Link i komentarz
- Współdziała z markami
- Współdziała ze stronami dla fanów
- Grać w gry
- Czaty i wiadomości
Co jest społeczne?
- To jest ogromne. Gdyby Facebook był krajem, byłby trzecim najbardziej zaludnionym krajem na świecie, zaraz za Chinami i Indiami.
- Ilość filmów przesyłanych do YouTube co minutę to ponad 24 godziny (dwukrotnie więcej niż w poprzednim roku).
- Liczba obejrzanych filmów z YouTube na Dziś to ponad 2 miliardy (podwojone w stosunku do poprzedniego roku).
- Liczba obrazów przechowywanych w serwisie Flickr przekracza 4 miliardy (to 13 razy więcej niż w Bibliotece Kongresu).
- Liczba firm korzystających z LinkedIn w celu znalezienia i przyciągnięcia pracowników wynosi 95%.
- Liczba małżeństw w zeszłym roku między osobami, które poznały się za pośrednictwem mediów społecznościowych, to 1 na 6, czyli dwa razy więcej osób, które spotkały się w barach, klubach i na innych imprezach towarzyskich.
- Średnia liczba tweetów dziennie na Twitterze to ponad 27 milionów (to 8 razy więcej niż rok wcześniej).
Kto jest społeczny?
Ponad połowa ludzkości ma mniej niż 30 lat. Jeśli więc chcesz zorientować się, dokąd zmierza światowe nawyki medialne, warto zobaczyć, co robią dzieci.
Docieraj do klientów
Media społecznościowe to najlepszy sposób na dotarcie do najbardziej wpływowych klientów i jedyny sposób na dotarcie do najbardziej cynicznych. Media społecznościowe to crack internetu. Chcemy tego, czego potrzebujemy i oceniamy wycofanie, gdy go nie mamy.
Przyszłość biznesu i społeczeństwa
Media społecznościowe to sposób myślenia. Nie chodzi o sprzedaż, reklamy czy współczynnik klikalności. Chodzi o nawiązywanie relacji i promowanie wspólnoty konsumentów. Firmy, które chcą się rozwijać, muszą przemyśleć cały proces marketingowy. Ze społecznego punktu widzenia firmy muszą planować, ponieważ klienci skupieni na życiu społecznym są w centrum uwagi i mają kontrolę.
Wygładź zasady gry
Media społecznościowe radykalnie wyrównują reguły gry i łączą nas jak nigdy dotąd. Więc zapomnij o swojej marce. Nie jesteś jej właścicielem. Możesz poświęcić wszelkiego rodzaju czas i pieniądze, próbując wytworzyć opinię publiczną, ale ostatecznie to zależy od opinii publicznej.
Media społecznościowe na nowo definiują wszystko.
- Jak my pracujemy
- Jak gramy
- Jak się uczymy
- Jak się dzielimy
- Jak odkrywamy
- Jak tworzymy
- Jak narzekamy
- Jak świętujemy
- Jak się smucimy
- Jak brawo
- Jak wpływamy
- Jak pracujemy razem
- Jak badamy
- Jak oceniamy
Zasady mediów społecznościowych są w zasadzie takie same jak media.
- słuchać
- Angażować
- Bądź realistą
- Szanuj
- baw się dobrze
Dom w Internecie
Media społecznościowe to nieustająca rozmowa na planecie. Jest źródłem wiadomości, a najczęściej nie jest społecznie domem internetu. To strona internetowa i miejsce, w którym większość ludzi spędza czas w Internecie. Media społecznościowe są głównym nurtem. Porusza dyszą mediów i jest stale rozprowadzany do rąk publiczności.
Podziel się tym postem
[ff id="5"]