Media społecznościowe są ważną platformą do marketingu firm każdej wielkości w dzisiejszej erze cyfrowej. Pytanie „Dlaczego powinniśmy korzystać z mediów społecznościowych w naszej firmie” szybko zmieniło się na „Jak powinniśmy korzystać z mediów społecznościowych w naszej firmie”. Niezależnie od tego, czy Twoja firma działa 24 godziny, czy 24 lata, bardzo ważne jest, aby zaistnieć w Internecie. Dobry marketing w mediach społecznościowych wymaga bardzo silnej strategii i pojawia się prawdziwe wyzwanie. Pozwól mi przede wszystkim wyjaśnić, czym dokładnie jest strategia. To dobrze zaplanowana strategia taktyczna, która definiuje główny cel Twojej obecności w mediach społecznościowych, cele i wyznacza parametry określające, co i jak powinieneś osiągnąć. Dziś w kilku prostych krokach uczymy się, jak zaplanować strategię w mediach społecznościowych:

Ustaw swoje cele i zadania

Przede wszystkim musisz określić swoje cele i zadania. Po czym dokładnie mówisz? Chcesz świadomości marki, zaangażowania klientów, czy chcesz konwersji? Istnieją różne strategie dla różnych celów. Zdecyduj, czego chcesz od swoich odbiorców. Jeśli chcesz mieć świadomość marki, skup się na przyciąganiu do witryny coraz większej liczby unikalnych użytkowników. Jeśli chcesz zaangażować klientów, skup się na uzyskaniu większej liczby komentarzy i tym podobnych w swoich postach w mediach społecznościowych. Miej na uwadze swoje cele, zanim zaplanujesz strategię. Najważniejsze pomysły na posiłek to w zasadzie:

  1. Świadomość marki

  2. zaangażowanie klienta

  3. Wiodące pokolenie

  4. Generuj przychody

  5. Zwiększ liczbę subskrypcji, biuletynów, subskrypcji

  6. Zbuduj społeczność

  7. Większy ruch w Twojej witrynie

  8. Zwiększ ustawienia prasy

Sprawdź swoją obecną obecność w społeczności

Zanim zaczniesz swój plan; zacznij od sprawdzenia, gdzie obecnie znajduje się Twoja obecność społeczna. Pamiętaj o następujących kwestiach:

  1. Sprawdź, na których mediach jesteś obecnie aktywny

  2. Zdecyduj, czy są to najlepsze media społecznościowe zgodnie z Twoimi celami biznesowymi. Nie wszystkie media społecznościowe działają dla wszystkich rodzajów firm.

  3. Zwróć uwagę na swoich obecnych obserwujących.

  4. Porównaj swój profil z profilem konkurencji i zobacz, jakie zmiany musisz wprowadzić.

Znajdź idealnego klienta

Naprawdę musisz być konkretny w tej części. Wyobraź sobie, że prowadzisz marketing z całym planowaniem, konsekwencją i zaangażowaniem, ale jeśli docelowi odbiorcy nie są Twoimi potencjalnymi klientami, cała ciężka praca nie ma sensu. Nawet najlepsze biznesowe strategie marketingowe zawodzą, jeśli kierujesz reklamy do niewłaściwych odbiorców. Musisz dowiedzieć się, jaka jest Twoja osobowość zakupowa od populacji i skierować ją do nich, aby Twoje strategie działały i ostatecznie osiągały swoje cele.

Miej oko na swoich konkurentów

Bardzo ważne jest, aby zwracać uwagę na swoich konkurentów. Twoi konkurenci mogą Ci wiele powiedzieć o tym, jakie strategie wybrać i co zrobić, mimo wszystko są skierowani do tych samych klientów, co Ty. Z ich sukcesów i porażek możesz się wiele nauczyć i wdrażać je planując swoje strategie. Wybierz swoich najlepszych konkurentów, sprawdź ich strony w mediach społecznościowych i dowiedz się, jakie stanowiska przyciągają więcej zaangażowania i zbadaj ich.

Zaplanuj swoje treści

Bardzo ważne jest, aby mieć atrakcyjną i angażującą treść, aby przyciągnąć uwagę odbiorców. Jeśli treści, które publikujesz w mediach społecznościowych, nie są wystarczająco angażujące, możesz nie zdobyć wystarczającej uwagi, a nawet stracić obecnych obserwujących. Musisz konsekwentnie dostarczać świeże i angażujące treści, aby uzyskać lepszą widoczność dla nowych odwiedzających i zatrzymać istniejących obserwujących.

Różne rodzaje treści, które możesz udostępniać, to:

  1. Posty na blogu

  2. filmy

  3. Kino

  4. infografiki

  5. Wiadomości Firmowe

  6. Aktualności

  7. eBooki

Zainwestuj w narzędzie

Koncentrując się na mediach społecznościowych, bardzo ważne jest, aby zainwestować w dobre narzędzie do zarządzania mediami społecznościowymi. Główną cechą i zaletą takiego narzędzia jest to, że umożliwia planowanie postów w przyszłości, dzięki czemu nigdy nie przegapisz terminu i możesz planować posty zgodnie z kalendarzem treści. Niektóre z narzędzi to HootSuite, Sprout Social, Buffer, Social Oomph itp.

Śledzi, analizuje i optymalizuje

Teraz, gdy wszystko zaplanowałeś, przychodzi krok, w którym musisz zmierzyć, czy włożony wysiłek się opłaca. Nadszedł czas, aby śledzić, analizować i wdrażać niezbędne zmiany w razie potrzeby. Marketing opiera się wyłącznie na próbach i błędach. Musisz stale optymalizować swoje cele, aby zwiększyć swoje szanse na sukces.

[ff id="5"]