Twarz Kanady zmieniła się dramatycznie w ciągu ostatnich 20 lat. Jak marketing etniczny. Statystyki z Kanady pokazują, że ponad 200 grup etnicznych jest obecnie reprezentowanych w tym kraju. Imigracja stanowi ponad 50% naszego wzrostu populacji i najprawdopodobniej podwoi się do 2025 r. Przedsiębiorcy powinni wrzucać produkty i usługi na rynki etniczne, jeśli nie, konkurenci. Ogólnie rynki etniczne mogą reprezentować wzrost, niewykorzystane segmenty rynku i zwiększoną rentowność.

Firmy miały trudności ze znalezieniem skutecznych sposobów dotarcia do różnych grup etnicznych w Kanadzie. Inicjatywy ONZ na rzecz pozyskiwania funduszy z Wielkiego Toronto w całym mieście w 2000 r. Okazały się brudną, różnorodną, ​​wielokulturową grupą w mieście. Sześć lat temu zebrano fundusze z 20 000 $ do 25 000 $ dla siedmiu lub ośmiu społeczności. Zamiast tego skierowano trzy grupy docelowe, zbierając w ubiegłym roku około 700 000 USD, co oznacza wzrost o 300% w okresie sześciu lat.

Firmy faktycznie zatrudniają dyrektorów rynku etnicznego, a przesłanie dotyczy komunikacji na zmieniającym się rynku kanadyjskim, najskuteczniejszych sposobów włączenia bardziej zróżnicowanego dostępu do rynku dla Twojej marki.

Obecnie konsumenci są znacznie bardziej wyrafinowani, mają lepsze wykształcenie i zwiększyli wydatki niż imigranci w ostatnich latach. Sprzedawcy rozumieją pochodzenie etniczne swoich klientów, przyjmują ich zwyczaje i dotykają ich wrażliwości.

Pochodzenie etniczne to wielowymiarowy wyraz tożsamości, który obejmuje rasę, pochodzenie lub pochodzenie, język lub religię. Pod wpływem zmiennych: imigracji, małżeństwa i małżeństw, które bardzo często tworzą siłę identyfikacji etnicznej. Często kojarzą się z kulturą z obyczajami i przekonaniami, a czasem z nawykami ubierania się i jedzenia. Ankieta przeprowadzona w 2002 r. Przez Agencję Statystyczną ds. Różnorodności Etnicznej ujawnia, że ​​trzy czwarte Kanadyjczyków twierdzi, że jest zainteresowanych poszerzeniem wiedzy o swoim pochodzeniu i zna swoje dziedzictwo.

Grupa badawcza ds. Rozwiązań przeprowadziła badanie badające sześć głównych grup ludności w Toronto, Vancouver i Montrealu. Badanie obejmowało Kanadyjczyków pochodzenia chińskiego, południowoazjatyckiego, zachodnioazjatyckiego, latynoamerykańskiego, czarnego i włoskiego. Przeprowadzono wywiady z 3000 respondentami (w wieku powyżej 15 lat) w 9 językach: angielskim, francuskim, kantońskim, mandaryńskim, pendżabskim, hindi, urdu, hiszpańskim i włoskim. Wyniki były zdumiewające: 88% internetu należy do najważniejszych mediów. Chińscy Kanadyjczycy to aktywni użytkownicy, którzy spędzają 2,4 godziny dziennie, a następnie telewizja, a następnie radio. Chociaż mniej czasu spędza się na oglądaniu telewizji, etniczni Kanadyjczycy częściej mają cyfrową telewizję kablową lub satelitarną niż rynek referencyjny (41% vs. 39%). Czarni i Chińczycy Kanadyjczycy prowadzą w tym tempie (odpowiednio 47% i 44%).

Ponad połowa (52%) badanych grup etnicznych zgadza się ze stwierdzeniem: „Rzadko widzę skierowane do mnie komunikaty reklamowe”, co sugeruje zmarnowanie znacznej okazji. Sztuką jest wyjść poza status quo, kopać głębiej, a rozwiązania zostaną znalezione.

Zwróć uwagę na trzy litery C: ostrożność, troskę i poświęcenie.

Uwaga

Rynek etniczny naprawdę składa się z kilkudziesięciu mniejszych, oddzielnych segmentów. To, co jest sprzedawane w społeczności Azji Południowo-Wschodniej, może nie być sprzedawane społeczności chińskiej. Jeśli dotyczy Chin, czy kierujesz reklamy na Hongkong czy Tajwan? Marketerzy muszą nauczyć się identyfikować społeczności i koncentrować się bezpośrednio na nich. Tożsamość etniczna nie ma nic wspólnego z tym, jak ludzie kupują paliwo i naprawy samochodów. Ma to jednak wiele wspólnego z tym, jakie jedzenie lub książki kupują.

pielęgnacja

Decyzje należy podejmować w poszukiwaniu różnych społeczności etnicznych, a jednocześnie należy zwrócić uwagę, aby się o nich dowiedzieć. Uwzględnia się wielkość rynku i sposób, w jaki Ty, kupiec, wygrasz go. Techniki marketingu bezpośredniego są najlepszym sposobem personalizacji przekazu. Firmy mogą już mieć informacje potrzebne do ustalenia dostępu.

Przykład: instytucje finansowe wiedzą, gdzie ich klienci wysyłają pieniądze. Firmy, które gromadzą tego rodzaju dane (poprzez eksplorację danych), mogą je wykorzystać do dostosowania produktów i usług do konsumenta.

Kup listę subskrybentów gazety etnicznej lub listę członków stowarzyszeń krajowych. Określenie grupy docelowej staje się łatwe, kolejne zadanie ... stworzyć materiały marketingowe w języku, który rozumieją.

zobowiązanie

Niedawna ankieta przeprowadzona wśród 150 marketerów wykazała, że ​​tylko 40% spójnych analiz ich programów marketingu bezpośredniego działało w sposób spójny. Koszty związane z ujawnieniem tego rodzaju informacji są wysokie. Jaki będzie twój ROI? Firmy coraz częściej przeskakują przez pas etniczny. Przyjdź do dowolnego super-centrum Wal-Mart, aby zobaczyć, w jaki sposób ich produkty spożywcze są reprezentatywne dla różnych grup etnicznych i jak ich „zwroty” faktycznie poprawiają społeczności, którym służą. W ubiegłym roku Armia Zbawienia otrzymała od nich 100 000 USD. W końcu ich motto „Wal-Mart Canada jest zobowiązane do zmiany życia Kanadyjczyków” po raz kolejny brzmi prawdziwie.

[ff id="6"]