Księgowość polega głównie na wprowadzaniu danych, a digitalizacja procesu w każdym polu zastępuje pracę fizyczną. Teraz wymagania klienta zmieniły się w doradztwo finansowe, a nie tylko raportowanie zgodności. Dlatego konieczne jest, aby specjaliści ds. Księgowości zmienili swoje podejście i zwiększyli swoją wartość na nadchodzącym rynku biznesowym. Zaawansowane oprogramowanie zintegrowane z technologią zapewnia łatwą w użyciu platformę, taką jak QuickBooks Cloud Hosting, która już zmieniła procesy księgowe.

Szybko zmieniający się sektor rachunkowości przyniesie liczne wyzwania i możliwości dla księgowych i ich klientów. Skorzystanie z okazji powinno przygotować cię na zaufanie do świadczenia usług doradczych zgodnie z wymaganiami. Ale kłopoty pojawiają się, gdy nie masz pewności, jak to zrobić.

Kluczem tutaj jest wdrożenie skutecznego procesu biznesowego, który poprowadzi Twoje codzienne działania w celu zbudowania dochodowych usług doradczych.

1. Nie ograniczaj swoich usług i wiedzy specjalistycznej.

Utwórz standardowy proces biznesowy, który można zastosować do wszystkich rodzajów klientów, bez względu na branżę. Wejście do niszy może być natychmiastowym szumem, ale oznacza to, że twoja specjalizacja powinna być wąską kategorią. Realizacja tylko niszowego procesu księgowego może być sukcesem, ale jego zakres musi być dobrze zarządzany. Idealnym sposobem jest elastyczność w stosunku do klientów, a nie specyficzne dla branży usług standardowych, ale uzyskanie specjalizacji w swojej niszy.

2. Spraw, aby Twoja praca była skalowalna i owocna.

Zaprojektuj swój proces ze zrozumieniem, że nie wszystko można zrobić w ciągu miesiąca. Ponadto praca, którą wykonujesz, musi być skalowalna i opłacalna. Aby to zrobić, musisz dostarczyć każdemu klientowi przyzwoitą ilość wskazówek biznesowych każdego miesiąca. Nie wszystko, ale wystarczy. Mądrze jest stworzyć listę lub menu dodatkowych usług, które mogą być świadczone za dodatkową opłatą.

3. Sprzedaje swoje usługi.

Wszystko sprowadza się do tego - sprzedaż i zadowolenie klienta. Zbuduj proces obejmujący wbudowane etapy sprzedaży i zaangażowania klienta jako zadanie. Obejmuje to wszystkich w Twojej firmie, aby skutecznie radzić sobie i sprzedawać klientów.

Ustanowienie modelu biznesowego doradztwa finansowego wymaga akceptowalnej przestrzeni zainteresowania. Opisz, co możesz dostarczyć klientom każdego miesiąca. Utwórz przejrzysty model wyceny, który pasuje do każdego zadania. Na koniec zbuduj infrastrukturę za pomocą narzędzi i oprogramowania, które będą wspierać Twój model biznesowy.

Aktualny scenariusz

Przeprowadzono ankietę, aby określić udział firmy w przychodach z prac konsultingowych lub doradczych. Wyniki były zaskakujące.

Prawie połowa księgowych stwierdziła, że ​​zadania doradcze stanowiły zaledwie 10 procent całkowitych dochodów. Ale pożądana stopa powinna wynosić co najmniej 40 procent. Istnieje duża luka w liczbach, ale aby odnieść sukces w przyszłości, tę lukę należy wypełnić.

Nasz system edukacji przygotowuje i szkoli księgowych, koncentrując się wyłącznie na umiejętnościach technicznych. Specjalizacja w tych umiejętnościach czyni cię ekspertem, ale nie doradcą strategicznym. W kontaktach z klientami łatwo zaczniemy wyjaśniać kroki i procesy księgowe niż strategie, które klient musi wdrożyć dla wzrostu i zysku.

Poradnictwo może wydawać się łatwe, ale jest to zupełnie inna sytuacja, na którą nie mamy dużego wglądu. Doradztwo strategiczne oznacza łączenie się i uzyskiwanie wystarczającego wpływu, aby wpłynąć na nich w celu podjęcia działań, które poprawią wyniki.

Aby pomyślnie przejść do firmy doradczej i budowlanej, która jest gotowa na przyszłe wyzwania, musisz zdobyć zestaw narzędzi, utalentowanych ludzi i sposób myślenia, który w dużej mierze zależy od umiejętności miękkich. Twoja praca będzie polegać na doradztwie, a nie na wykonywaniu pracy.

Twoim zadaniem jako eksperta jest zadawanie pytań i identyfikowanie wyzwań w firmie, które powodują stres pod względem finansowym lub strategicznym. Po poznaniu punktu stresu można utworzyć plan działania, aby wyeliminować problem i zapobiec jego wystąpieniu w przyszłości.

[ff id="6"]