Silna obecność w mediach społecznościowych może być wyzwaniem dla agencji ubezpieczeniowych B2B (business to business). Wiele firm B2B ma trudności z zaprezentowaniem swojego profesjonalizmu i budowaniem publiczności poprzez marketing w mediach społecznościowych. Rozważ poniższe wskazówki, aby upewnić się, że Twoja agencja zmaksymalizuje Twoje działania marketingowe w mediach społecznościowych.
Stwórz swoją internetową Persona
Twoja obecność w mediach społecznościowych musi mieć dobrze zdefiniowaną osobowość. Informacyjne, pomocne, angażujące, aktualne i istotne to cechy, które uwzględniają najlepsze konta w mediach społecznościowych B2B, tworząc swoją osobowość online. Zdecyduj, jak zabrzmi Twój głos online. Chcesz być formalny lub nieformalny, rozmawiać z osobami lub firmami, brzmieć jak reporter lub współpracownik? Czy udostępniasz firmowe wydarzenia pracownicze, tworzysz konkursy, raportujesz o zmianach lub zasadach branżowych lub wszystkie powyższe? Celem Twojej agencji jest budowanie relacji i poczucia wspólnoty zarówno z klientami, jak i potencjalnymi klientami. Ale najpierw musisz określić swoją osobowość w mediach społecznościowych.
Utwórz pisemną strategię, w tym Prospect Scorecard i Buyer Persona
Tworząc strategię marketingową, zadaj sobie następujące pytania:
-
Kim jest Twoja grupa docelowa online - i czym różni się ta grupa? Zacznij od utworzenia karty wyników potencjalnego klienta.
-
Które platformy społecznościowe są najlepiej kierowane do tej grupy docelowej? Być może będziesz musiał przeszukać różne platformy, aby zobaczyć, które platformy mediów społecznościowych są najbardziej przydatne dla Twoich klientów i potencjalnych klientów.
-
Jaki rodzaj treści jest najbardziej przydatny dla docelowych odbiorców? Czy byłyby to infografiki, obszerne artykuły, informacje pomocy technicznej, komentarze do wiadomości, aktualizacje legislacyjne, czy też połączenie tych wszystkich elementów?
-
Jakie są Twoje krótkoterminowe i długoterminowe cele w mediach społecznościowych? Może Twoim krótkoterminowym celem jest po prostu konsekwentne udostępnianie treści. A Twój długoterminowy cel obejmuje budżet reklamowy na rozwój i zaangażowanie w przyszłość.
-
W jaki sposób twoi konkurenci korzystają z mediów społecznościowych? Możesz dowiedzieć się wiele o tym, co robić, a czego nie, studiując konkurencję.
Komentuj wiadomości i zasady dotyczące docelowych branż
Oferowanie komentarzy do wiadomości i zmieniających się przepisów branżowych to świetny sposób na zademonstrowanie swojej wiedzy w branży i pokazanie klientom, jak mogą zrozumieć te aktualizacje. Może to prowadzić do wyższego poziomu zaangażowania i zwiększonej widoczności Twoich serwisów społecznościowych. Możesz używać alertów i alertów Google w mediach społecznościowych, aby monitorować słowa kluczowe w branży i mieć oko na dynamicznie zmieniające się wydarzenia.
Organic Vs. Płatne pozycje
Gdy Twoja agencja ubezpieczeniowa stale przesyła wysokiej jakości treści, możesz rozważyć zwiększenie liczby postów i reklam. Możesz potrzebować wskazówek w tym zakresie, ponieważ budżet można szybko wykorzystać, a testy z podziałem na wiele odmian z atrakcyjnymi obrazami i niestandardową grafiką mogą znacznie poprawić Twój zasięg i zwrot z inwestycji.
Zdobądź przyzwoitą rzeszę fanów
Profesjonalny wygląd i wykazanie przyzwoitej liczby obserwujących i poziomu zaangażowania to połowa sukcesu, gdy zaczynasz swoją inicjatywę marketingową w mediach społecznościowych. Najlepsze platformy, z których Twoja agencja powinna skorzystać, to: LinkedIn, YouTube, Facebook, Twitter i Google+, prawdopodobnie w tej kolejności, chociaż rynki docelowe mogą mieć na to wpływ. LinkedIn i YouTube mogą być bardzo cenne dla firm B2B. LinkedIn to świetne miejsce na rozpoczęcie, jest to platforma biznesowa. Skorzystaj z YouTube z filmami, nagranymi webinarami lub nawet prostymi aktualizacjami PowerPointa. Postaraj się jak najszybciej zbudować odpowiednią liczbę fanów. Na przykład może to być 500 obserwujących na LinkedIn, Twitterze i Facebooku. Chociaż 5000 lub więcej byłoby dobre, Twoja agencja początkowo stara się osiągnąć poziom profesjonalizmu i wiarygodności.
[ff id="5"]