Reklama płatna za kliknięcie lub w skrócie PPC to stosunkowo szybszy sposób na zwiększenie ruchu w witrynie niż inne obecne praktyki marketingu internetowego. Jeśli to twoje pierwsze spotkanie z tą formą reklamy, powiedz mi, że to wcale nie jest obca sztuczka, ani też skrót do chwały. Chociaż reklama PPC przynosi owocne wyniki tylko w wyniku dedykowanej kampanii prowadzonej przez doświadczonych specjalistów.
Lokalizacja reklamy PPC
Prawie wszyscy musieliście wyszukiwać w Google, aby uzyskać potrzebne informacje, tak jak ja. Tym razem, gdy przeprowadzasz podobne wyszukiwanie, spójrz na reklamy u góry lub z prawej strony strony wyszukiwania, pod nagłówkiem „Reklamy sponsorowane” lub „Reklamy”. Tam znajdziesz kilka reklam z trafnymi nagłówkami, a następnie treść w następnej linii lub dwie o tej reklamie. Nie ma zgadnięć, są to reklamy Pay Per Click.
Po co hałasować o reklamach PPC?
Wiem, z pewnością zastanawiasz się, dlaczego omawiam tę strategię reklamową, nie podając jej znaczenia. Dobry! Zdziwiłbyś się, wiedząc, że nawet ogromna strona internetowa z niezliczoną liczbą stron miałaby mniej do powiedzenia na temat jej znaczenia w świecie marketingu internetowego. Mimo to starałem się krótko streścić jego znaczenie w następujących punktach:
- Reklama PPC jest znacznie bardziej produktywna niż tradycyjna kampania SEO
- Zapewnia to, że nie zadzierasz z pomysłem pełnym słów kluczowych
- Zapewnia wyświetlanie reklam, wyszukując powiązane słowo kluczowe lub wyrażenie
- Płacisz tylko za kliknięcia reklam, a nie za wyświetlanie reklam
- Możesz opublikować reklamę w witrynie hosta według określonego czasu trwania
- Masz swobodę zwiększania lub zmniejszania czasu trwania kampanii reklamowej PPC, w zależności od wyników
W następnym numerze tego bloga na temat PPC omówię kilka skuteczniejszych wskazówek dotyczących udanej kampanii PPC, więc bądźmy w kontakcie.
[ff id="6"]