Media społecznościowe stały się popularnym sposobem udostępniania informacji i treści innym osobom. Serwisy społecznościowe to witryny, które udostępniają serwisy społecznościowe. Dla tych, którzy są nowicjuszami w mediach społecznościowych, dobrze jest wiedzieć, jakie są rodzaje serwisów społecznościowych i co robią.

Forum

Prawdopodobnie jedna z pierwszych witryn umożliwiających interakcje społecznościowe, fora istnieją już od jakiegoś czasu. Fora zazwyczaj składają się z osób o podobnych zainteresowaniach. Użytkownicy prowadzą rozmowy na dany temat i budują relacje ze sobą. Dostarczają wiele informacji na dany temat i są świetnym sposobem na dzielenie się wiedzą.

blogi

Ludzie lubią czasopisma, a dzięki internetowi chcą bardziej otwarcie dzielić swoje życie. Te początkowo nazywane dziennikami internetowymi są zaawansowane. Niektóre dzienniki osobiste nadal istnieją, podczas gdy inne blogi omawiają określoną niszę lub zainteresowania.

Micro-blogging

Podobnie jak blogi, jest to mikro-magazyn o tym, co dzieje się teraz. Strony te mogą udostępniać to, co dzieje się w życiu indywidualnym lub mogą być informacjami, które dana osoba chce udostępnić. Wielkie wydarzenia z wiadomościami są teraz dostępne w Internecie za pośrednictwem mikroblogów. Najbardziej znanym mikroblogiem jest Twitter.

PhotoSharing

Serwisy społecznościowe są znane z udostępniania informacji, w tym przypadku zdjęć. Użytkownicy przesyłają swoje zdjęcia do witryn udostępniania zdjęć. Zamiast wysyłać pojedyncze zdjęcia do rodziny, wyślij pojedynczy link. Możesz otagować swoje zdjęcia słowami kluczowymi związanymi z obrazem i pozwolić komentować. Niektóre popularne witryny do udostępniania zdjęć to Flickr i Picasa.

Udostępnianie wideo

YouTube to witryna do udostępniania wideo, którą prawie wszyscy widzieli. Filmy są udostępniane online, dodawane są słowa kluczowe, aby ludzie mogli wyszukiwać te hasła lub tytuł filmu. Ludzie mogą komentować, jeśli właściciel filmu na to pozwala. Podobnie jak inne formy mediów społecznościowych, pozwala na bardziej osobisty wygląd rzeczywistego użytkownika.

profesjonalny

Sieć od dawna jest reklamowana jako atut w kręgach zawodowych. Praca w sieci pozwala tej osobie kontaktować się z ludźmi i, dzięki tym połączeniom, poznawać innych specjalistów, których znają. Profesjonalne media społecznościowe pozwalają na tego typu możliwość online. Jeśli więc wyprowadzisz się z rodzinnego miasta, nadal możesz pozostać w kontakcie z byłymi kolegami i innymi osobami w swoim zawodzie. Linked In to jeden z najbardziej profesjonalnych serwisów społecznościowych.

społeczny

Po pewnym czasie pracy z ludźmi mogą zostać Twoimi przyjaciółmi. Następnie masz przyjaciół z kościoła, ze swojej szkoły i przyjaciół, których spotkałeś na różne sposoby. W serwisach społecznościowych chodzi o bycie społecznościowym, dlatego istnieją witryny, które pozwalają użytkownikom pozostać w kontakcie z osobami, które znają. Podczas gdy MySpace była liderem, obecnym liderem jest Facebook. Rośnie na całym świecie.

zakładki

Głównym celem tych serwisów społecznościowych jest wymiana informacji. Jeśli czytasz stronę internetową, która jest interesująca, pouczająca lub inspirująca, możesz ją dodać do zakładek. Robiąc to, mówisz, że ci się podoba. Twoi znajomi dowiadują się, co ci się podobają i mogą je przeczytać. Witryny, które wiele osób doda do zakładek, staną się popularne i przyciągną również innych do tej witryny. Digg, Delicious i StumpleUpon to bardzo popularne strony z zakładkami.

Inne formaty

Istnieją inne rodzaje serwisów społecznościowych, niektóre bardzo podobne do wymienionych tutaj. Wiele witryn ma ważną formę interakcji społecznościowych, a następnie używa innych typów jako innego sposobu interakcji użytkowników. Ludzie uwielbiają towarzysko i wchodzić w interakcje, więc jest to rosnąca dziedzina, w której znajduje się coraz więcej witryn.

[ff id="5"]