Program partnerski jest formą cyfrowej kampanii marketingowej, która rozpoczęła się na Filipinach w połowie 2000 roku, kiedy penetracja Internetu była w tym kraju w szczytowym momencie. Według internetlivestats.com w 2002 r. Na Filipinach było około 3,5 miliona użytkowników Internetu, co stanowi 75% wzrostu liczby użytkowników w porównaniu z poprzednim rokiem. Co istotne, w 2010 r. W kraju było już 23,3 mln użytkowników Internetu, w których wskaźnik penetracji Internetu wyniósł 25%.
Reklama internetowa
Przed marketingiem afiliacyjnym istniała reklama internetowa. Firmy współpracują ze stronami internetowymi, które mogą dotrzeć do odbiorców dokładnie dopasowanych do ich rynku docelowego. Dzięki stałej opłacie od 2000 do 20 000 pesos firma może reklamować swoje produkty i usługi w witrynie za pomocą banerów reklamowych, uzgodnień dotyczących dodatków tekstowych i systemu rotacji banerów.
Marketing partnerski
Wprowadzając AdSense i AdWords do globalnej publiczności, Google daje wydawcom internetowym i niezależnym blogerom w kraju lepsze możliwości zarabiania w Internecie. Uruchomienie tych produktów internetowych oznaczało także wprowadzenie nowego modelu reklamy - programu partnerskiego.
Pierwszymi firmami, które wprowadziły programy partnerskie dla milionów filipińskich sprzedawców cyfrowych, były Google, Amazon i eBay. Google AdSense stał się popularnym programem reklamowym online w 2006 roku, w tym samym roku, w którym Google uruchomił także swoją platformę Blogger.com na całym świecie. Bloger, osoba fizyczna lub grupa, która pisze blogi i publikuje je w witrynie, może być właścicielem witryny blogu, wydając trochę na nic, ponieważ rejestracja konta w Blogger.com jest całkowicie bezpłatna. W zaledwie kilku krokach baner afiliacyjny Google AdSense może pojawić się na stronie blogu. W tym momencie bloger może zacząć generować przychody z blogowania.
Amazon utworzył programy partnerskie na filipińskim rynku internetowym w latach 2004-2006. EBay, jeden z największych obecnie serwisów aukcyjnych, wszedł w późniejszą część dekady, wprowadzając sieć afiliacyjną eBay, program sprzedaży instruktorów i narzędzie handlowe. W tym samym roku WordPress, kolejna popularna platforma blogowa, stała się alternatywą dla Blogger.com dla wielu filipińskich blogerów i wydawców internetowych.
Boom marketingu cyfrowego
Boom marketingu cyfrowego na Filipinach odnotowano w latach 2008–2012, kiedy to dostęp do Internetu wzrósł o ponad 500%. Pojawili się nowi gracze w sektorze marketingu afiliacyjnego. Niektóre ze znanych firm, które w tym czasie oferowały swoje programy partnerskie, to Lazada, ClickBank i Zalora. Program partnerski Zalory wypłaca prowizje dla partnerów w wysokości od 6% do 16% każdego sprzedanego produktu. Lazada ma strukturę opłat opartą na kategoriach: 5% dla elektroniki, 8% dla nieelektroniki i 10% dla produktów modowych. ClickBank, amerykański marketer internetowy z USA i jeden z liderów cyfrowego handlu elektronicznego, rozpoczął swój program partnerski na Filipinach w 2009 roku.
Wpływ mediów społecznościowych i sieci mobilnej
Zaangażowanie Filipińczyków na wysokim szczeblu w mediach społecznościowych w jakiś sposób spowodowało zmianę zainteresowania reklamą wielu firm kupujących i sprzedających. Według Comscore Filipiny były pierwszym krajem na świecie, który penetrował Facebooka w 2011 r. Ponadto raport z 2013 r. Opublikowany przez Global Web Index wykazał, że Filipiny mają jedne z najwyższych poziomów otwartości i zaangażowania marki na świecie, z 25,6% całkowita liczba użytkowników Internetu w kraju.
W 2014 r. Filipiny zajęły 10. miejsce na świecie pod względem odsetka populacji Internetu uzyskującej dostęp do Internetu przez telefony komórkowe. Oznacza to po prostu, że w kraju istnieje również duży potencjał w sektorze reklamy mobilnej.
Wielu ekonomistów przewidywało, że rozwój mediów społecznościowych i rozwój ekosystemu mobilnego internetu wkrótce doprowadzą do „cyfrowej transformacji” w branży marketingu cyfrowego w tym kraju. Zgodnie z tym trendem coraz więcej firm będzie angażować się w e-commerce za pomocą inteligentniejszych metod łączenia, które charakteryzują się statystykami reklam w czasie rzeczywistym.
Przyszłość programów partnerskich
Filipiny przeżywają boom cyfrowy. Niedawna ankieta pokazuje, że 83% Filipińczyków stwierdziło, że ich życie jest łatwiejsze dzięki trafnym reklamom. Raporty mówią, że istnieje 84,7% szansy, że właściciele firm osiągną swoje cele sprzedażowe i marketingowe, jeśli skutecznie wykorzystają media społecznościowe i inne cyfrowe kanały marketingowe.
Ogólnie rzecz biorąc, reklamodawcy, wydawcy internetowi, a nawet niezależni blogerzy i marketerzy internetowi uczestniczący w programach partnerskich w tym kraju będą nadal mieli do czynienia z większymi możliwościami rozwoju w zakresie reklamy internetowej, handlu elektronicznego, marketingu w mediach społecznościowych i marketingu w wyszukiwarkach lat. Ten przewidywany wzrost jest w dużej mierze przypisywany szybkiej penetracji Internetu, zwiększonemu zaangażowaniu cyfrowemu i silnemu wzrostowi gospodarczemu w kraju - analitycy państwowi nazywają „doskonałą cyfrową burzą”.
[ff id="6"]