5 wskazówek i ostrzeżeń dotyczących sprzedaży w mediach społecznościowych

Media społecznościowe są jednym z najlepszych narzędzi marketingowych: możesz się rozwijać i docierać do dużej liczby odbiorców treści i reklam, a osoby, które cię lubią i / lub obserwują, są Twoimi fanami, więc są już Twoją grupą docelową.

Jednak ludzie mogą być odporni na sprzedaż na tych platformach. Miejsca takie jak Facebook, Instagram i Twitter widzą jako miejsca do udostępniania treści i interakcji z przyjaciółmi, rodziną i dzisiejszymi markami.

Naprawdę musisz podejść do tego we właściwy sposób lub możesz zrazić odbiorców, co sprawia, że ​​składają się lub nie, ponieważ oczekują dwukierunkowej rozmowy i angażujących treści, które nie są promowane.

Ważne jest również wyjaśnienie, że sprzedaż społecznościowa nie oznacza promowania Twojego produktu lub usługi online, które ludzie mogą kupić.

Sprzedaż społecznościowa oznacza wykorzystywanie mediów społecznościowych do łączenia się z możliwościami sprzedaży i pielęgnowania relacji, aby, mam nadzieję, przekształcić ich w klientów.

Na przykład ostatnio zrobiłem sobie herbatę na różne tematy, zanim zaczniesz budować swoją witrynę. Ludzie mogli komentować i zadawać pytania w czasie rzeczywistym, a Facebook Live miał wiele informacji na temat wynajmu profesjonalnej firmy zajmującej się programowaniem stron internetowych.

Więc nie rozmawiałem tylko z ludźmi, którzy nas zatrudniają na potrzeby budowania witryn; Udostępniłem odpowiednie informacje i pielęgnowałem potencjalnych klientów, którzy mogą szukać firmy, która mogłaby im pomóc.

Po zdefiniowaniu sprzedaży społecznościowej omówmy, co możesz zrobić, aby zwiększyć swoje szanse na sukces:

1. Pomyśl o związkach, a nie o znakach dolara.

Upewnij się, że publikujesz stosowne treści niezwiązane ze sprzedażą. Chcesz zostać ekspertem w swojej branży, więc skoncentruj się na dodawaniu wartości do kanałów użytkowników.

Zgodnie z ankietą przeprowadzoną przez LinkedIn, nabywcy aktywni w mediach społecznościowych są mile widziani od ekspertów branżowych. Ponadto 76% kupujących jest gotowych rozmawiać z potencjalnymi dostawcami.

Poznaj swoich potencjalnych klientów, zadając im ekscytujące pytania, odpowiadając na nie w odpowiednim czasie i odpowiadając na komentarze. Im więcej zbudujesz zaufania i lojalności, tym większe szanse na przekształcenie obserwatora w płacącego klienta.

Przeczytaj: Historia mediów społecznościowych

Dawno, dawno temu Twoja strategia była prawdopodobnie w dużej mierze skoncentrowana na udostępnianiu linków do treści stron trzecich swoim odbiorcom. Cóż, te dni już minęły i jeśli chcesz się wyróżnić w zatłoczonym i hałaśliwym środowisku online, skoncentruj się na opowiadaniu o content marketingu.

2. Nie spiesz się, aby zbudować swoje konta.

Upewnij się, że kino i profil są wypełnione na wszystkich platformach, których chcesz używać do sprzedaży społecznościowej. Musisz podać adres URL swojej witryny, informacje o nas, numer telefonu i wszelkie inne istotne informacje kontaktowe.

Może także pomóc w określeniu odpowiednich postów, wyróżnić markę i uzyskać obrazy wysokiej jakości, aby przyciągnąć uwagę obserwujących. Ponownie buduje to zaufanie i lojalność, dzięki czemu ludzie czują się bardziej komfortowo i upewniają się, że handlują z tobą.

Zobacz, jak jeden z naszych klientów, kancelaria rodzinna, poświęcił czas na wypełnienie nie tylko swoich danych kontaktowych, ale także sekcji „Nasza historia” na Facebooku.

3. Ostrożnie wybierz wiadomości,

To, co działa na jednej platformie, może nie działać na innej. Gdzie spędzają czas Twoi potencjalni klienci? Gdzie rozmawiają o interesach lub polecają restauracje? Ogólnie:

* LinkedIn jest w większym stopniu ukierunkowane na biznes, dzięki czemu ludzie czują się bardziej komfortowo dzięki komunikatom marketingowym.

* Twitter ma świetną funkcję wyszukiwania, która pomoże Ci połączyć się z potencjalnymi klientami i znaleźć odpowiednie tematy.

* Facebook ma wiele społeczności, do których możesz dołączyć i nawiązać sieć (pamiętaj, nie bądź wybredny!)

* Instagram i Pinterest służą do wizualizacji, a nie do długich treści.

Dostosowując wiadomość do każdej platformy, bardziej prawdopodobne jest przyciągnięcie odpowiedniego klienta.

4. Pozwól, aby treści generowane przez użytkowników sprzedawały się za Ciebie.

Nie musisz wykonywać całej pracy przy sprzedaży społecznościowej sam! Istnieje wiele sposobów korzystania z treści generowanych przez użytkowników (UGC) na swoją korzyść, w tym:

* Konkursy i prezenty zachęcające obserwujących do udostępniania treści, hashtagów i / lub wiadomości.

* Oceny lub recenzje dotyczące Twojego produktu lub usługi

* Oświadczenia

Na przykład. J.Crew umieszcza oceny użytkowników i recenzje na swojej stronie internetowej, więc kiedy zakładają sukienkę lub koszulę na swoim koncie w mediach społecznościowych i ktoś klika, widzą zaufanie innych.

Treści generowane przez użytkowników nie tylko pomagają, ale także pomagają klientom. Prawie 80 procent ludzi twierdzi, że UGC podejmuje decyzje zakupowe. Jest to sytuacja korzystna dla wszystkich!

5. Spróbuj, przetestuj i spróbuj ponownie.

Każdy właściciel firmy powinien śledzić i mierzyć swoje wysiłki, niezależnie od tego, czy jest to wypychanie biuletynu cyfrowego, czy kampania Google AdWords. Sprawdź swoje dane i statystyki, aby ustalić, co działa, a co nie.

Być może ludzie zostaną skierowani na stronę w Twojej witrynie z Twojego posta na Facebooku, ale spędzą na niej tylko kilka sekund.

Musisz zastanowić się, dlaczego to jest: czy twoja wiadomość jest niejasna? Nudny? Czy jest uszkodzony link? Śledząc ścieżki użytkowników, możesz zobaczyć, gdzie musisz się przyjrzeć.

Google Analytics to bezpłatne narzędzie, za pomocą którego można mierzyć statystyki witryny, a także dostępne są płatne narzędzia, które mogą pomóc w rozbiciu i zrozumieniu danych.

Im więcej testujesz i zacieśniasz wysiłki w mediach społecznościowych, tym lepszy jest ROI (i tym bardziej szczęśliwi będą Twoi obserwatorzy).

Chociaż sprzedaż społecznościowa różni się od tradycyjnych metod, nadal chodzi o budowanie relacji i wiarygodności. Skoncentruj się na osobie stojącej za platformą, a nie na przekształcaniu jej w sprzedaż lub prowadzeniu jej po ścieżce marketingowej. Poświęć trochę czasu na nawiązanie kontaktów, a stworzysz społeczność potencjalnych klientów, którzy chętnie Cię usłyszą.

[ff id="5"]