Marketing w mediach społecznościowych można spojrzeć na dwa sposoby. Jeden działa, a drugi nie.
Co nie działa
Marketing biznesowy, jest to bardziej powszechne podejście. Ponieważ jest to łatwo zrozumiałe dla właścicieli firm „starej szkoły”. Oznacza to, że Twoje treści marketingowe w mediach społecznościowych są rozpowszechniane z zamiarem promowania firmy. To po prostu kolejna wersja marketingu drukowanego, reklamy na billboardach lub w czasopismach. Jeśli nie uda nam się dostosować i przyjąć zmian, zawiedziemy nasz biznes.
To wydaje się mieć sens. Potencjalni klienci są na Facebooku, Instagramie i Twitterze. Chcesz, aby byli świadomi Ciebie. Tworzysz treści marketingowe do dystrybucji w tych kanałach, tak jak w przypadku reklamy prasowej.
Mimo że wyjaśniłeś swoją działalność we wszystkich kanałach społecznościowych i umieściłeś kuszące reklamy, Twoje wysiłki w zakresie marketingu w mediach społecznościowych (SMM) w jakiś sposób nie przyniosły żadnych niezwykłych rezultatów.
Co działa
Drugie podejście to zrozumienie, jakie zyskujesz podczas korzystania z mediów społecznościowych, aby promować swoją firmę; Twoi potencjalni klienci nie są po to, by znaleźć rozwiązania lub produkty. Są na portalach społecznościowych - co niezwykłe - by towarzysko. Aby połączyć się z siecią rodziny i przyjaciół.
Są po to, by otrzymywać informacje i bawić się. Facebook to kanał informacyjny. Twitter i oś czasu. Snapchat ma historie.
Innymi słowy, każda platforma społecznościowa ma swój język ojczysty. W drugim podejściu nie tylko dystrybuujesz treści ze swojego bloga lub reklam PPC. Tworzysz treści w języku platformy. Opowiadasz swoją historię w sposób, na który użytkownicy platformy będą otwarci. Jeśli szukasz długoterminowego, dokładnego wyjaśnienia lub demonstracji swojego produktu lub usługi, YouTube jest platformą, której potrzebujesz.
Krótko mówiąc, jest to najlepszy powód, aby utrzymać kompetentną agencję marketingową do zarządzania marketingiem w mediach społecznościowych. Mówimy w tym języku na różnych platformach społecznościowych. A my tłumaczymy Twoje materiały promocyjne, aby w naturalny sposób pasowały do oczekiwań odbiorców.
Kompetentny marketing zapewnia, że treść jest podzielna, trafna i oparta na wartości. Co ostatecznie skutkuje większą liczbą konwersji i sprzedaży.
Możesz być firmą z pierwszym podejściem; lub możesz zatrudnić zespół profesjonalnych mediów społecznościowych - rodzimych użytkowników języka mediów społecznościowych - do tłumaczenia Twoich promocji w mediach społecznościowych.
Tak, potencjalni klienci są na wszystkich platformach społecznościowych - w wielu przypadkach. Mów w ich języku, a to może oznaczać dla Ciebie wiele nowych możliwości biznesowych. Nie rób tego, a będziesz obcy w obcym kraju.
[ff id="5"]