Jednak muzyka jest sztuką, jeśli chodzi o przemysł muzyczny. W muzyce chodzi o pieniądze!

Jeśli ktoś lub firma uważa, że ​​twoja muzyka nie zarabia pieniędzy, nie ma absolutnie żadnego zainteresowania tą muzyką. To wszystko w pigułce. Pamiętaj, aby zawsze pamiętać. W przemyśle muzycznym chodzi o pieniądze!

Istnieje kilka źródeł pieniędzy w branży muzycznej. Obejmują one między innymi:

· Rekordowa sprzedaż

· Utwory odtwarzane w radiu

· W filmach i telewizji

· Koncerty

· Pisania piosenek

· Produkować

Merchandising

· Reklama

· CD-ROM / DVD

Jeśli jesteś artystą i chcesz wejść do branży muzycznej, potrzebujesz 3 bardzo ważnych, bardzo dobrych ludzi w twoim kącie, aby cię pokonać każdego dnia. Zawierają:

· · Kierownik osobisty – Najważniejszy z trzech. Powinieneś mieć kontakty w branży muzycznej, mieć oko na wszystkie swoje sprawy, doradzać w sprawie możliwych działań, promować swoją muzykę, zatrudniać producentów, z kim się podpisać, kiedy jechać w trasę itp. Osobisty menedżer otrzymuje 15% i 20% dochodu brutto artysty i dobre kontakty z działami A&R, marketingu / sprzedaży i promocji.

· · Prawnik muzyczny – Dobry prawnik specjalizujący się w muzyce wie, jak właściwie negocjować i organizować działalność artysty. Powinieneś mieć dobre kontakty i być godnym zaufania. Spodziewaj się od 100 do 200 na godzinę dla dobrego prawnika muzycznego. Jeśli prawnik uważa, że ​​zostaniesz podpisany, zrzeknie się stałej opłaty i obliczy procent dochodu artysty. Płacisz więcej w większych miastach niż w mniejszych miastach.

· · Agent muzyczny – Zarezerwuj koncerty i spektakle specjalne. Osobisty menedżer pomaga artyście wybrać dobrego agenta.

Kiedy wysadzisz się w powietrze i zaczniesz zarabiać duże pieniądze, potrzebny jest dobry menedżer / księgowy, aby poradzić sobie z twoją sytuacją podatkową, sprawdzić wyciągi z licencji, wycieczki po funduszach, zaoferować porady inwestycyjne i zarządzać swoimi pieniędzmi.

Nie jest niemożliwe, aby zostać rozpoznanym przez wysłanie dema do wytwórni. Jednak w 99,9% przypadków Twój materiał nie zostanie usłyszany. Nawet jeśli masz najlepszą piosenkę na świecie, nie będziesz jej słuchać. Wytwórnie chcą ograniczyć swoją odpowiedzialność, aby nie słuchały niechcianej muzyki. Wytwórnie nie chcą słuchać wielu piosenek i ponoszą odpowiedzialność, jeśli ktoś twierdzi, że ich materiał został skopiowany.

Jeśli zdecydujesz się wysłać płytę CD do wytwórni, wyślij „żądany” materiał. Najpierw skontaktuj się, najlepiej osoba z działu Artyści i repertuar (A & R). Najpierw zadzwoń i porozmawiaj z kimś. Po wysłaniu dysku CD sprawdź, czy cel otrzymał materiał i zadzwoń ponownie, aby sprawdzić, czy został on przesłuchany. Prześlij od 3 do 6 utworów i wyślij biografię oraz swoje zdjęcie. Ponownie, nie jest to preferowana metoda przesyłania materiału do dużych wytwórni.

Tak długo, jak nie masz żadnych konsultantów firmy muzycznej w twoim kącie, którzy próbują cię promować, a wokół ciebie jest „szum”, demo nie dotrze do wytwórni płytowych. Firmy nagraniowe codziennie otrzymują tysiące niechcianych płyt CD. Najprawdopodobniej Twoja płyta CD zostanie wrzucona do pojemnika znajdującego się w odległym pomieszczeniu wypełnionym przepełnionymi pojemnikami CD.

Wytwórnie płytowe lubią współpracować z artystami, którzy osiągnęli rekordową sprzedaż w przeszłości. Są to artyści, którzy mogli produkować i sprzedawać własne płyty CD lokalnie lub regionalnie. Wytwórnie płytowe lubią kontaktować się z artystami, którzy wykonali swój materiał i jest dla nich „entuzjazm”. Zanim MC Hammer stał się sławny, wykonywał własne materiały i sprzedawał własne płyty, dopóki nie podpisała go duża wytwórnia. MC Hammer miał duży wpływ na negocjacje dobrego kontraktu, ponieważ już udowodnił na miejscu, że może sprzedawać płyty.

Firmy fonograficzne chcą ograniczyć swoją odpowiedzialność. Po podpisaniu jesteś uważany za inwestycję, która wymaga trochę pieniędzy i chcesz uzyskać zwrot z premii od zainwestowanych w ciebie pieniędzy. Im więcej możesz udowodnić, że możesz sprzedawać płyty, tym większa szansa, że ​​zostaniesz podpisany.

Po podpisaniu umowy z wytwórnią muzyczną idziesz do studia jako artysta i nagrywasz utwory dla wytwórni. Firma fonograficzna wykonuje kopie nagrania głównego i wysyła je do dystrybutora. Dystrybutor jest hurtownikiem, który następnie sprzedaje płyty CD do sklepów takich jak Best Buy, Sam Goody i Tower Records. Następnie wytwórnia pompuje pieniądze na marketing Twojej muzyki i promuje ją w nadziei na sprzedaż płyt, czyniąc cię supergwiazdą i wzbogacając się!

To nie jest tak proste, jak się wydaje. Utalentowana grupa ludzi wymaga ciężkiej pracy. Każdy musi współpracować, aby to osiągnąć. Zazwyczaj wiele osób pracuje za kulisami, aby uczynić artystę supergwiazdą.

Firmy fonograficzne są często podzielone na cztery grupy: · Duże wytwórnie fonograficzne – dysponują zasobami rejestracyjnymi i operacyjnymi, aby wykonywać wszystkie funkcje związane ze sprzedażą płyt. Duże wytwórnie płytowe są zintegrowane w taki sposób, że mogą przejąć reklamę, sprzedaż, marketing i dystrybucję sprzedaży muzyki. Główne wytwórnie płytowe to Arista, Atlantic, Capital i Sony.

· · Główne etykiety partnerskie – Dokonaj specjalnych ustaleń z głównymi wytwórniami, w których główna wytwórnia może sfinansować koszty rejestracji i eksploatacji mniejszych wytwórni w zamian za część zysków mniejszych wytwórni.

· · Niezależne marki – rozpowszechnia rekordy danych na dużych etykietach. Niezależne marki zatrudniają tylko kilku pracowników. Mają tendencję do znajdowania talentów, podpisywania ich, upewniania się, że muzyka jest nagrywana, oraz do zawierania umów z głównymi wytwórniami płytowymi w zakresie reklamy, marketingu i innych funkcji.

· · Prawdziwe niezależne marki – Nie ma połączenia z dużą wytwórnią i dystrybuuje swoją muzykę za pośrednictwem niezależnych dystrybutorów.

Dział A i R (artysta i repertuar)

Dział A&R jest łowcą talentów. Jesteś odpowiedzialny za znalezienie nowego talentu. To oczy i uszy wytwórni. Nie dlatego, że jesteś zarejestrowany w wytwórni płytowej, ponieważ przedstawiciel A&R cię lubi, nie oznacza to, że Twoja płyta CD zostanie kiedykolwiek wyprodukowana i wydana. Dyrektorzy korporacyjni mogą odejść z firmy, jeśli uważają, że płyty CD nie można sprzedać. Wytwórnia musi zainwestować kilkaset tysięcy dolarów w wydanie płyty CD, więc są bardzo ostrożni, kogo wydają.

Dział marketingu i sprzedaży

Ten dział jest odpowiedzialny za wzbudzanie zainteresowania publicznością twoją muzyką i najpierw sprzedaje pomysł noszenia płyty CD w sklepach detalicznych. Odpowiadasz za artykuły promocyjne, reklamę płyty CD, reklamy w sklepie, reklamę, okładkę płyty itp.

Dział reklamowy

Ten dział jest odpowiedzialny za zapewnienie, że twoja muzyka jest odtwarzana w radiu. Ludzie z tego działu odwiedzają różne stacje radiowe, aby przekonać ich do odtworzenia twojego materiału. Jeśli twój materiał nie będzie odtwarzany, nikt nie będzie tym, kim jesteś. Ludzie patrzą na twoje CD w sklepie i zastanawiają się, kim jesteś. Istnieje również bezpośrednia korelacja ze sprzedażą płyt CD i częstotliwością, z jaką utwór na tę płytę CD jest odtwarzany w radiu. Więcej czasu antenowego w radiu oznacza większą sprzedaż płyt dla wytwórni.

Pamiętaj, że muzyka to sztuka, ale wytwórnie zajmują się pieniędzmi. Pamiętaj, że to biznes. Pamiętaj, że wszyscy chcą zarabiać pieniądze. Gdy ludzie będą myśleć, że nie zarabiasz dla nich pieniędzy, zostaniesz usunięty, a ci sami ludzie odwrócą się, aby znaleźć innych nowych artystów, którzy ich zdaniem zarobią na nich. Niestety sklep muzyczny nie wierzy w opiekę nad ludźmi. Jeśli twoja pierwsza płyta CD nie zakończy się sukcesem, jesteś poza domem. Rzadko są drugie szanse. Zawsze są za tobą inni utalentowani ludzie, którzy osiągnęli sławę.

dystrybucja

Większość dużych sprzedawców detalicznych, takich jak Tower Records, nie nosi płyt CD, chyba że płyta ma dystrybutora. Silny dystrybutor zapewni, że Twoja płyta CD będzie dostępna w wystarczającej liczbie miejsc, abyś mógł ją sprzedać, aby ostatecznie zarobić pieniądze. Duże wytwórnie korzystają z dużych dystrybutorów, którzy lepiej potrafią przechowywać zapasy w magazynie. Po latach konsolidacji w Stanach Zjednoczonych jest tylko 5 głównych hurtowników krajowych, które są własnością konglomeratów, które mają również duże wytwórnie płytowe. Ty jesteś:

· BMG (sprzedaje Arista, BMG i RCA)

· EMI (dystrybuuje kapitał i virg.)

· Sony Music (dystrybuuje Columbia, Epic i Sony)

Universal Music Group (dystrybuuje Interscope, Island / Def Jam i MCA)

WEA (sprzedaje Atlantic, Elektra i Warner Bros.)

Dystrybucja za pośrednictwem Internetu wytwórnie płytowe i artyści coraz częściej korzystają z Internetu do rozpowszechniania swojej muzyki. Nieznani artyści mogą również korzystać ze stron internetowych takich jak mZeus.com, http://www.mZeus.com, aby wzbudzić entuzjazm dla swojej muzyki. Jednak nieznani artyści wciąż muszą ciężko pracować, aby rozpocząć działalność. W końcu należy podpisać umowę z dużą wytwórnią. Duże wytwórnie mają środki finansowe, a ludzie dają ci szansę na sławę.

Bądźmy szczerzy. To wszystko o pieniądzach! Tak, przemysł rozrywkowy wydaje się zabawny i ekscytujący, ale ludzie chcą zarabiać pieniądze. Jako artysta kontrakt na płytę jest najważniejszym kontraktem w branży muzycznej. Opłata licencyjna stanowi część pieniędzy ze sprzedaży płyt wypłaconych artyście za jego muzykę. Umowa płytowa, będąca umową prawną wynegocjowaną między wytwórnią płytową a artystą, określa między innymi wysokość opłaty licencyjnej artysty.

Artysta powinien dobrze rozumieć, w jaki sposób obliczane są tantiemy. Dobry prawnik muzyczny pomaga w tym procesie, zapewniając, że artysta otrzymuje wynagrodzenie, na jakie zasługuje. Opłata licencyjna w wysokości 13% dla jednego artysty może być dużą ilością pieniędzy, ale opłata licencyjna w wysokości 13% dla innego artysty może być „idiotyczną zmianą”.

Tak działają liczby. Artysta z sukcesem podpisuje kontrakt płytowy. Artysta idzie do studia i pilnie pracuje na płycie CD, która w pełni wspiera wytwórnię. Firma fonograficzna sprzedaje płytę CD sprzedawcy detalicznemu za sugerowaną cenę detaliczną (SRLP) w wysokości 17,99 USD za cenę detaliczną za około 10,99 USD. Dystrybutor płaci 10% – 14% z 10,99 USD. Dlatego firma fonograficzna otrzyma około połowy 17,99 USD SRLP. Niezależne firmy fonograficzne mogą otrzymać mniej niż połowę SRLP. Duże firmy fonograficzne uiszczają opłaty artystów za procent SRLP.

Ceny różnią się w zależności od wykonawcy, w zależności od tego, jak skutecznie sprzedaje się Twoja płyta. W przypadku nowego artysty, który nigdy nie miał umowy płytowej lub sprzedał mniej niż 100 000 albumów, zostanie naliczona standardowa opłata licencyjna w wysokości od 12% do 14% SRLP. W przypadku niezależnej wytwórni może to być od 10% do 14% SRLP. W przypadku uznanych artystów z historią sukcesu od 200 000 do 500 000 sprzedanych albumów opłata licencyjna może wynosić od 14% do 16%. W przypadku artystów, którzy sprzedali ponad 750 000 albumów, opłaty licencyjne mogą wynosić od 16% do 18%. Jak widać, im większy sukces odniesie artysta, tym wyższa opłata licencyjna. Ponadto opłata licencyjna może zależeć od tego, jak dobrze sprzedaje się płyta. Na przykład umowa płytowa może przewidywać, że artysta otrzymuje 12% za pierwsze 100 000 sprzedanych sztuk, 14% za 100 0001 do 300 000 sprzedanych sztuk i 16% za ponad 300 000 sprzedanych sztuk.

Ale trzymajcie swoje konie. Jeśli sprzedajesz 500 000 albumów i masz 12% opłaty licencyjnej, nie oznacza to, że otrzymasz 12% z 500 000 z SRLP w wysokości 17,98 USD, co równa się 1 078 800 USD. Wynika to z faktu, że odliczenia (wydatki) należy odliczyć zgodnie z informacjami zawartymi w zapisie umowy.

Początkowo firma fonograficzna odliczy „opłatę za opakowanie” od SRLP, która zazwyczaj wynosi 20% w przypadku kaset i 25% w przypadku płyt CD.

Po drugie, artysta częściej odpowiada za uiszczenie części opłat licencyjnych na rzecz producenta nagrań. Z reguły producent otrzymuje od 3% do 4% SRLP.

Po trzecie, umowa w branży fonograficznej może przewidywać, że artysta generuje tantiemy jedynie za 85% sprzedaży. Artysta nie pobiera opłaty licencyjnej za każde 100 sprzedanych albumów i 15 sprzedanych albumów.

Po czwarte, wytwórnia płytowa będzie utrzymywać część opłaty licencyjnej, ponieważ dealer zazwyczaj zawarł umowę ze sklepami detalicznymi w celu wycofania i uznania pieniędzy ze sklepu detalicznego za niesprzedane jednostki. Jest to bardzo ważne, ponieważ duża część Twojego albumu może zostać zwrócona do wytwórni, jeśli album się nie sprzedaje! Wstrzymane pieniądze nazywane są rezerwą. Rezerwy można przechowywać przez 2 lata, zanim zostaną wypłacone artyście. Zazwyczaj duża wytwórnia posiada rezerwę w wysokości od 25% do 40% tantiem.

Po piąte, zaliczki wypłacone artyście przez wytwórnię są potrącane z opłaty licencyjnej artysty. Postęp obejmuje:

· Wydatki na studia nagraniowe (nowi artyści dla niezależnej firmy otrzymują zaliczkę w wysokości od 0 do 80 000 USD, nowi artyści dla dużej wytwórni płytowej od 150 000 do 400 000 USD

· Zatrudnij niezależnych organizatorów, którzy będą wspierać sprzedaż albumów

· Koszt utworzenia teledysku (promocje i tani teledysk mogą wynosić od 150 000 do 200 000 USD.

Jeśli pieniądze zostaną zarobione na rekordowej sprzedaży, koszty te zostaną odjęte od opłat licencyjnych artysty. Jest to znane jako nowy kupon. Jeśli nagranie artysty zakończy się niepowodzeniem, artysta może nigdy nie zobaczyć centa. Jeśli opłaty licencyjne są niższe niż potrącenia, artyści mogą być winni pieniądze wytwórni, pisząc na czerwono! Te ujemne koszty można przenieść na kolejne wydanie albumu. Dobra umowa płytowa nie pozwala na przenoszenie ujemnych kosztów z jednego albumu na drugi (wzajemne zabezpieczenie). Jeśli nie ma innego albumu, wytwórnia ogólnie zjada stratę.

Istnieje wiele innych kosztów, których wytwórnia nie obciąża artystów. Obejmuje to marketing i promocje wewnętrzne (bezpłatne płyty CD itp.).

Ile zarabia artysta na złotym albumie (sprzedano 500 000 albumów)?

Sprawdź matematykę:

CD (zalecana cena detaliczna SRLP) = 17,99 USD minus 20% opakowanie CD = -4,50 NETTO = 13,49 USD Razy: Opłata licencyjna dla artystów (12% – 3% dla producentów) = 9% brutto opłaty licencyjnej za CD (9)% z 13,48 USD) = 1,21 USD razy 500 000 albumów = 500 000 USD PODSUMOWANE = 605,00 USD razy: opłata licencyjna% (15% o = brak opłaty licencyjnej) = X 85% opłaty licencyjnej brutto = 514,250 USD Mniej postępów: nagrywanie, promocja, teledysk, trasa koncertowa = -350 000 USD OGÓLNA ROYALNOŚĆ DLA ARTYSTY = 164.250 USD – Zwrócone rezerwy detaliczne (35%) = -57,487,50 USD (1) RZECZYWISTOŚĆ DLA ARTYSTY = 106 762,50 USD

(1) Rezerwa zostanie wypłacona artyście w ciągu 2 lat, jeśli sprzedawca nie zwróci płyt CD

Pamiętaj, że artysta nadal musi płacić PODATKI! Nie zapominaj, że wujek Sam musi się zranić! Nie zapomnij także osobistego menedżera, prawnika, księgowego, agenta i innych licznych wydatków.

Istnieje jednak wiele innych opłat licencyjnych, które artysta może nabyć. Należą do nich kluby płytowe, kompilacyjne płyty CD, samplery (niedrogie albumy, w których reprezentowani są niektórzy artyści), bonusy (albumy sprzedawane z innymi produktami, takimi jak musli), album ze ścieżką dźwiękową filmu, sprzedaż teledysków, album Greatest Hit, album zagraniczny Opłaty licencyjne (utwory odtwarzane w niektórych stacjach radiowych za granicą płacą tantiemy w przeciwieństwie do USA), licencja Master Use License (muzyka używana w filmach, telewizji, reklamach, Internecie, na płytach CD-ROM i DVD) będzie) itp.

Oczywiście opłaty licencyjne zmieniają się z powodu Internetu. Wiele osób kupuje dziś swoją muzykę online. Pomyśl tylko, że nie jest wymagane pakowanie ani dystrybucja do tradycyjnych sklepów detalicznych. Na niektórych stronach klienci mogą kupować pojedyncze utwory zamiast albumu. Obecnie wprowadzane są zmiany w obliczaniu opłat licencyjnych z powodu Internetu. Wielu prawników twierdzi, że tantiemy oparte są na każdej sprzedanej piosence, a nie na każdej sprzedanej płycie. Bądźcie na bieżąco!